[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 42 - ( پاییز 1402 ) ::
جلد 11 شماره 42 صفحات 98-81 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی موانع برند سازی شهری از طریق ورزش
میثم نوری خان یوردی 1، حسین اکبری یزدی2
1- استادیار گروه رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران ، meysam1896@yahoo.com
2- استادیار گروه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
چکیده:   (340 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف شناسایی موانع برندسازی شهری از طریق ورزش انجام شد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، به لحاظ روش اجرا توصیفی_پیمایشی، از نظر محل جمع‌آوری داده‌ها میدانی-کتابخانه‌ای بود. جامعه­ی آماری پژوهش اعضای هیات‌علمی در حوزه‌ مدیریت ورزشی، بازاریابی شهری، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، مدیران ورزشی، مدیران شهری(شهرداری و استانداری)، مربیان ورزشی، قهرمانان ورزشی و دانشجویان بودند. نمونه‌گیری در این پژوهش به ازای هر متغیر، 5 نفر در نظر گرفته شد که در نهایت 322 پرسشنامه صحیح عودت شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته‌ بود. روایی محتوایی پرسشنامه به تأیید 10 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی رسید؛ و سپس پایایی، روایی همگرا و روایی واگرای پرسشنامه‌ مورد بررسی و تایید قرار گرفت. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی در قالب نرم‌افزارهای اس‌پی‌اس‌اس24 و اسمارت پی‌ال‌اس3 استفاده شد. یافته‌ها نشان داد موانع برندسازی شهری از طریق ورزش شامل 7 بعد فرهنگی_اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، رسانه‌ای، زیرساخت‌های ورزشی، زیرساختهای شهری و مدیریتی بود. همچنین مقدار تی و سطح معناداری به ترتیب بیشتر از 96/1 و کمتر از 05/0، و مقدار بار عاملی استاندارد شده برای تمامی سوالات پرسشنامه بیشتر از 4/0 به دست آمد. به علاوه نتایج آزمون دوجمله‌ای نشان داد که با احتمال 95 درصد، 7 مولفه شناسايي شده مي‌تواند به عنوان موانع برندسازی شهری از طریق ورزش محسوب شوند. بنابراین با توجه به اهمیت و پتانسیل بالای برندسازی شهری از طریق وررش در ارتقاء و توسعه شهرها، مدیران و سیاست‌گذاران شهری می‌توانند با اتخاذ استراتژی‌های مناسب به منظور رفع موانع شناسایی شده در این پژوهش موفقیت شهرها را تضمین کنند.
 
واژه‌های کلیدی: برندسازی شهری، بازاریابی شهری، توسعه شهری، صنعت ورزش
متن کامل [PDF 724 kb]   (100 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

noori khanyourdi M, Akbari Yazdi H. Identifying barriers to urban branding through sports. 3 2023; 11 (42) :81-98
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-2010-fa.html

نوری خان یوردی میثم، اکبری یزدی حسین. شناسایی موانع برند سازی شهری از طریق ورزش. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1402; 11 (42) :81-98

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-2010-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 42 - ( پاییز 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4645