[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 42 - ( پاییز 1402 ) ::
جلد 11 شماره 42 صفحات 118-99 برگشت به فهرست نسخه ها
اعتباریابی عوامل موثر بر برندسازی باشگاه های لیگ برتر فوتبال با تکیه بر ارزشیابی مشتریان
هدا محسنی واحد1 ، محمد رحیم نجف زاده، 2، حبیب محمدپوریقینی3 ، حمید جنانی3
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
2- استادیار گروه تربیت بدنی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز،ایران. ، najfzadehrahi@yahoo.com
3- استادیار گروه تربیت بدنی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز،ایران.
چکیده:   (412 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر اعتباریابی عوامل موثر بر برندسازی باشگاه های لیگ برتر فوتبال با تکیه بر ارزشیابی مشتریان بود. پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی، از نوع تحقیقات پیمایشی و از جمله پژوهش­های کاربردی می‌باشد که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری پژوهش حاضر مشتریان باشگاه­های لیگ برتر که همان هواداران و تماشاگران هستند، می باشد. برای تعیین حجم نمونه در مرحله کمی از نرم­افزار SPSS Sample Power استفاده شد. با استفاده از این روش حجم نمونه برابر با 370 نفر برآورد گردید، که 370 پرسشنامه در بین جامعه آماری پخش و جمع آوری گردید برای گردآوری داه ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. سؤالات این بخش براساس الگوی برآمده از مرحله کیفی پژوهش بدست آمد. نوع امتیاز­دهی به این پرسشنامه براساس طیف 5 ارزشی لیکرت بود. همچنین پرسشنامه از 4 مولفه اصلی قابلیت های باشگاه، عوامل تسهیل کننده، عوامل توسعه دهنده و ضعف های مدیریتی تشکیل شده بود. ادامه جهت اعتباریابی الگوی مطلوب مدل مورد نظر از مدل­سازی معادلات ساختاری رویکرد تحلیل عاملی تأییدی استفاده می­شود. به این منظور از نرم­افزار AMOS بهره گرفته شد. نتایج آزمون تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول و دوم  نشان داد 85 مفهوم اولیه، 17 مقوله اصلی (دارایی های باشگاه، نتایج مناسب باشگاه، تمایز با سایر باشگاه­ها، با ثبات­بودن باشگاه، ارتباط با هواداران، عوامل فرهنگی، میزان محبوبیت و اعتبار باشگاه، عملکرد روابط عمومی باشگاه، راهبردهای اجرایی باشگاه، اقدامات برندسازی، درآمدزایی باشگاه، عملکرد مناسب مدیران، عوامل قانونی و حقوقی، فشار سازمان های بالادستی، تصمیمات سلیقه ای، حواشی تیم، ضعف­های کارکردی بالاتر از 4/0 بودند، که نشان دهنده این مورد بود که عوامل شناسایی شده دارای اعتبار مناسب و استانداردی می­باشند.
 
واژه‌های کلیدی: برندسازی، ارزشیابی مشتریان، لیگ برتر فوتبال.
متن کامل [PDF 475 kb]   (89 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mohseni vahed H, najaf zadeh M R, Mohammad Pouriqin H, Janani H. Accreditation of the effective factors on the branding of Premier League soccer clubs based on customer evaluation. 3 2023; 11 (42) :99-118
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-2041-fa.html

محسنی واحد هدا، نجف زاده، محمد رحیم، محمدپوریقینی حبیب، جنانی حمید. اعتباریابی عوامل موثر بر برندسازی باشگاه های لیگ برتر فوتبال با تکیه بر ارزشیابی مشتریان. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1402; 11 (42) :99-118

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-2041-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 42 - ( پاییز 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4645