[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 42 - ( پاییز 1402 ) ::
جلد 11 شماره 42 صفحات 135-119 برگشت به فهرست نسخه ها
تدوین مدل مفهومی توسعه مدیریت داوطلبی رویدادهای ورزش دانشگاهی ایران
مبین حاجی حسنی 1، محمود گودرزی2 ، امین دهقان قهفرخی3
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران ، Mobin.hajihassani@ut.ac.ir
2- استاد مدیریت ورزشی دانشگاه تهران
3- استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه تهران
چکیده:   (526 مشاهده)
 
امروزه سازمان‌­های مختلف در به­‌خدمت گرفتن نیروهای داوطلب با یکدیگر رقابت می­‌نمایند؛ لذا هدف از پژوهش حاضر، تدوین مدل مفهومی توسعه مدیریت داوطلبی رویدادهای ورزش دانشگاهی ایران است. در پژوهش حاضر به‌منظور شناسایی هرچه عمیق­‌تر مدیریت داوطلبی رویدادهای ورزش دانشگاهی، از روش­‌شناسی کیفی استفاده شد. هدف مطالعه حاضر جمع‌آوری، جمع­‌بندی، مفهوم­‌سازی و دسته­‌بندی مفهومی برای طراحی الگوی­ اصلی پژوهش بود؛ از این‌­رو روش نمونه­‌گیری هدفمند اسنادی و مصاحبه‌های عمیق نیمه‌ساختارمند که در چارچوب اهداف پژوهش حاضر قرار داشت، مورد استفاده قرار گرفت. به­‌طوری که پس از 11 مصاحبه با خبرگان پژوهش در 16 مرحله، پژوهشگر به اشباع نظری رسید. پس از کدگذاری و تجزیه و تحلیل متون برآمده از پژوهش، 120 مضمون پایه و 7 مضمون سازمان­‌دهنده از 152 مضمون فرعی و 8 مضمون اصلی از کدهای اولیه کشف شده و استنتاج شدند. در پژوهش حاضر به­منظور اعتبارسنجی از شیوه کدگذاری دوگانه و از روش تحلیل مضمون شیوه ولکات (2008)، برای تحلیل داده­‌های پژوهش استفاده گردید. پس از کدگذاری و تجزیه و تحلیل متون برآمده از پژوهش، مقوله­‌ها شناسایی شده و روابط بین آن­ها نیز طبق الگو و پارادایم برآمده از تحلیل تماتیک تعیین و ارائه شد. سرانجام می‌توان اذعان داشت که اتکاء یکپارچه به راهبردهای توسعه مدیریت داوطلبی رویدادهای ورزشی به مدیران این عرصه کمک می‌کند تا شیوه‌های کارکردی مناسب با داوطلبان را شناخته و در مسیری شفاف و هدفمند گام بردارند. 
واژه‌های کلیدی: داوطلبی، برنامه‌ریزی، جذب، حفظ، رویدادهای ورزشی
متن کامل [PDF 343 kb]   (146 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Haji Hassani M, Goodarzi M, Dehghan Ghahfarrokhi A. Explanation of development model in volunteering management of the Iranian university sport events. 3 2023; 11 (42) :119-135
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-2060-fa.html

حاجی حسنی مبین، گودرزی محمود، دهقان قهفرخی امین. تدوین مدل مفهومی توسعه مدیریت داوطلبی رویدادهای ورزش دانشگاهی ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1402; 11 (42) :119-135

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-2060-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 42 - ( پاییز 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4652