[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 42 - ( پاییز 1402 ) ::
جلد 11 شماره 42 صفحات 160-137 برگشت به فهرست نسخه ها
آسیب‌شناسی نفوذ ارزش‌های لاکچری در ترجیح مصرف‌کنندگان کالای ورزشی
اکبر فریدفتحی 1، مرتضی فتاح پور مرندی2 ، مریم فریدفتحی2 ، رقیه سرلاب3
1- استادیار مدیریت ورزشی، گروه مدیریت ورزشی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران ، aff_sport@yahoo.com
2- استادیار مدیریت ورزشی، گروه علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه مراغه، مراغه، ایران
3- استادیار مدیریت ورزشی، گروه رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
چکیده:   (765 مشاهده)
در حال حاضر، مصرف لوکس و ارزش‌های لاکچری در بین مصرف‌کنندگان ورزشی در دو دهه گذشته به طور باورنکردنی افزایش یافته و فضای ورزش به‌خصوص در حوزه ورزش فراغتی را از ماهیت اصلی خود دور کرده است. در این راستا این تحقیق کیفی با هدف آسیب‌شناسی نفوذ ارزش‌های لاکچری در ترجیح مصرف‌کنندگان کالای  ورزشی (کفش و پوشاک) انجام شد. بدین‌منظور از روش نظریه داده‌بنیاد (گراندد تئوری) و رویکرد استراوس و کوربین برای تحلیل یافته‌ها استفاده شد. نمونهگیری پژوهش به شیوه نظری و گلوله برفی صورت گرفت و منابع گردآوری دادهها شامل، منابع علمی و 18 مصاحبهی عمیق و نیمه‌ساختاریافته (8 نفر از اساتید دانشگاه، متخصصان مدیریت ورزشی، مدیریت برند و رفتار مصرف‌کننده و 10 نفر ورزشکار و مربی باشگاه) بود. قبل از تحلیل داده‌ها، از معیارهای قابلیت اعتماد تحقیقات کیفی برای بررسی روایی و از روش توافق دو کدگذار و کدگذاری پژوهشگر در یک فاصله زمانی مشخص برای بررسی پایایی استفاده شد.  تحلیل دادهها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام گردید. نتایج نشان داد عوامل علی شامل عوام شخصی، عوامل بین‌فردی و عوامل ارزشی لاکچری، عوامل زمینه‌ای شامل شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، شرایط مداخله‌گر شامل محیط ورزشی و ویژگی‌های جمعیت‌شناسی، شبکه‌های اجتماعی مجازی، محیط ورزش و رسانه‌های جمعی، استراتژی‌ها شامل مصرف‌گرایی کاذب، تغییر اولویت‌های ورزشی و مجازی گردی افراطی و پیامدها شامل پیامدهای فرهنگ ورزش، فردی، اجتماعی، اقتصادی در قالب پارادایم کدگذاری تعیین شدند.
 
واژه‌های کلیدی: ارزش لاکچری، تجمل گرایی، ورزش، مصرف‌کننده، بازاریابی در ورزش
متن کامل [PDF 552 kb]   (134 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Farid Fathi A, Fattahpour Marandi M, Farid Fathi M, Sarlab R. Pathology of the penetration of luxury values Preference in Consumers of Sporting Goods. 3 2023; 11 (42) :137-160
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-2056-fa.html

فریدفتحی اکبر، فتاح پور مرندی مرتضی، فریدفتحی مریم، سرلاب رقیه. آسیب‌شناسی نفوذ ارزش‌های لاکچری در ترجیح مصرف‌کنندگان کالای ورزشی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1402; 11 (42) :137-160

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-2056-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 42 - ( پاییز 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 34 queries by YEKTAWEB 4652